Referat 

Referat af generalforsamling i Italiensk Feriebolig A/S

Lørdag d. 16.11.2024 på Trattoria Fiore d´Italia kl. 13.00.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling var følgende:
   1. Valg af dirigent og referent:

Elin Bonde Petersen bød velkommen. Erik Juul Andersen blev dirigent og undertegnede referent. Erik konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.

   2. Bestyrelsens beretning: Kan læses længere nede på denne side

Kommentarer til beretningen:

Thorkild Tosti nævnte, at fugt i lejlighed 2 var et problem: Er fugten mellem lejl. 1 og 2 blot lukket inde, eller er der planer om at finde ud af, om fugten stadig er et problem? Elin svarede: Det ved vi ikke. Peter Madsen – kommende formand – nævnte, at bestyrelsen er opmærksom på problemet og er klar til at handle.

 Der har været meget fugt i lejlighederne i sensommeren/efteråret. Det er svært at styre, når der kan være langt imellem, at der er folk i lejlighederne.

Beretningen blev enstemmigt vedtaget.

   3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse:

Jørn Brendstrup gennemgik regnskabet, som blev enstemmigt godkendt.

   4. Indkomne forslag:

Thorkild Tosti havde stillet 2 forslag:

Forslag 1: Hvad kan man efterlade i lejlighederne? Reglen nu er: Alt, der ikke er madvarer, skal fjernes. Krydderier er dog ok.

Thomas Nielsen gav Thorkild ret i, at i gamle dage måtte man sætte flere ting – bl.a. olie.

Henrik Djurhuus havde heller ikke stødt på, at olie og kaffe er et problem at lade blive. Karen Marie Olsen havde fundet havregryn og kaffe i lejlighederne, men det er svært at se, hvor lang tid det havde været åbnet.

Det er svært at definere, hvad der er affald. Bestyrelsen pålægges at præcisere, hvad må brugerne lade blive stående. Der vil blive sat sedler op på bagsiden af skabslågerne i hver lejlighed.

Forslag 2: Hvad gør vi for, at glas, service, tallerkner mm. er i lejlighederne, når man ankommer?

Der laves en inventarliste, som sættes på indersiden af køkkenlågerne.

Karen Marie nævnte, at man kun har nøgle til den lejlighed, man har rådighed over pågældende uge. Birgitte Tosti havde erfaret, at folk har nøgle til flere lejligheder, som de ikke har råderet til. Thorkild Tosti nævnte, at de indkomne forslag i fremtiden skal nævnes i indkaldelsen. Bestyrelsen tilkendegav, at fremover vil indkomne forslag, der er indkommet rettidigt efter vedtægterne, blive udsendt til medlemmerne.

 

   5. Budget og kontingent for regnskabsåret 2024/2025

Jørn Brendstrup gennemgik budgettet og kontingentet for næste år. Bestyrelsen pålægges at udarbejde en plan for vedligeholdelse af lejlighederne i de næste 5 år. Det kræver en vedtægtsændring, hvis man skal holde regnskab og budget sammen. Men dirigenten kan med generalforsamlingens tilslutning vælge at fremlægge dem sammen

   6. Valg af formand og medlemmer til bestyrelsen

Peter Madsen blev valgt som formand for bestyrelsen

Karen Marie Olsen udtrådte af bestyrelsen, mens Henrik Djurhuus blev indvalgt i stedet. Jan Broe og John Ingerslev fortsætter i bestyrelsen sammen med Elin Bonde Petersen, der bliver menigt medlem.

   7. Eventuelt

Thorkild Tosti påpegede, at det er vigtigere end nogensinde at præcisere reglerne for udlejning.

Henrik Djurhuus påpegede: Det er et fantastisk sted, vi har ved Como-søen.

Tormod Rasmussen: Skal vi lave reglerne for udlejning om?

Peter Madsen takkede for Elins store indsats.

Elin takkede af, og så blev maden serveret!

Lad os alle passe godt på vores dejlige sted.

 

Referent: John Ingerslev


Bestyrelsens beretning:

Kære medlemmer af Italiensk Feriebolig

Det har ikke været vanskeligt at lave beretning i år, det har været et godt år i Italiensk Feriebolig. Vi har ikke haft de store omkostninger til vedligehold og nye investeringer. 

Den største løbende omkostning er dog stadig strøm som er vanvittig dyrt, derfor er det også  vigtigt, at vi alle bruger varmeblæserne med omtanke – altså til varme og ikke til nedkøling om  sommeren.

Som nogle har bemærket er der kommet ny sofa i lejlighed 2 i det forgangne år, så nu mangler vi  kun at udskifte sofaen i lejlighed 5 som den sidste, så er alle 4 lejligheder udstyret med nye sofaer.

Køkkeninventaret i lejlighed 5 og 6 er delvist udskiftet, det var ingen luksus, og vi ser gerne, at de  enkelte anpartshavere, ved besøg i lejlighederne, indkøber de ting, som mangler eller er gået i  stykker, regningen skal blot sendes til John Ingerslev.

Der har været fugt i soveværelset i lejlighed 2 her i sensommeren. Dette er udbedret, der er opsat  fugtspærrer og paneler, så fugt ikke længere kan trække igennem.

Loftet i badeværelset i lejlighed 5 er blevet malet. Det var begyndt at drysse, og der var pletter, hvor  malingen skallede af.

Der er kommet en del regn i år, og det har desværre undermineret flisegangen op til lejlighed 2. Vi  har fået det udbedret, men må nok se i øjnene, at det vil forekomme igen, hvis vi får flere og større  regnmængder i de kommende år.

Der er kommet ny afvandingsrist bag ved lejlighed 4. Den var desværre gennemtæret af rust.

Vi har aftalt med rengøringen, at de hvert år i november får gardiner og puder renset. Det er også  aftalt at de hvert efterår sørger for brænde til lejlighederne.

Affaldssortering ser nu ud til at have fundet et leje, vi kan leve med, men stadig må det pointeres  at der ikke må efterlades hverken madvarer eller ting i lejlighederne ved afrejse – alt skal fjernes,  det koster 30 euro til rengøringen, hvis de skal smide det ud.

Parkeringsforholdene er stadig et problem, men der er tit plads på den offentlige parkeringsplads  nede ad vejen, så den må vi bruge.

Vi har rigtig meget hjælp af Marilena og Roberto, og de skal have stor ros for det arbejde, de gør. Til  Roberto er der indkøbt ny græstrimmer og hækkesaks. Disse bliver brugt flittigt og ude- arealerne  bliver holdt flot, samtidig er han god til at påpege ting udvendig, der skal udbedres eller træ, der  trænger til maling. Marilena er meget opmærksom på, om der mangler noget i lejlighederne eller  noget, der er i stykker, så er hun god til at påpege det.

Jeg vil slutte af med at takke bestyrelsen for et rigtig godt samarbejde. De gør et stort stykke  arbejde, som letter arbejdet for mig. Jeg vil også takke Jørn Brendstrup for at udfærdige vores  regnskab. Det sætter vi meget stor pris på.

Jeg vil takke af for denne gang, men er der spørgsmål til beretningen så kom endelig med dem.

Nyeste kommentarer

22.05 | 20:05

Hej - Er det mon muligt at leje en lejlighed i uge 29? Mvh Marianne

05.04 | 16:05

Hej Maibritt, hvis du er interesseret, kan du leje uge 21 i lej. 5. Du ka...

05.04 | 13:23

Hej med jer Er det en mulighed at leje en lejlighed i uge 21 eller 22? ...

27.01 | 21:29

Jeg opdaterer i weekenden!